logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۰۷۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همسر شهید امیرحسین موسوی:

شهدا باید به نسل جدید معرفی شوند

شهدا-باید-به-نسل-جدید-معرفی-شوند
همسر شهید امیرحسین موسوی گفت: امروز همه در برابر خون پاک شهدا مسئول هستیم و نباید دلاوری‌های آنان را فراموش کنیم. وظیفه داریم شهدا را به نسل‌های جدید انقلاب معرفی کنیم.

شمسی فلاحتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهید امیرحسین موسوی فرزند سید ابراهیم و سیده رباب موسوی است و ساکن منطقه بعثت زنجان بود اظهار کرد: ایشان دارای روحیه جهادی بود که به فرمان رهبر انقلاب امام خمینی (ره) به میادین حق علیه باطل رفت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شهید امیرحسین موسوی در فرودین ماه ۱۳۳۲ دیده به جهان گشود و دارای پنج خواهر و یک برادر است افزود: پس از پایان دوران راهنمایی برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان امیرکبیر شد و جزو دانش‌آموزان بااخلاق بود و پس از اخذ دیپلم فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد.

همسر شهید امیرحسین موسوی گفت: شهید موسوی عاشق امام راحل بودند و در مساجد و برنامه‌های مختلف حضور داشت و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی انجام می‌داد و شغل معلمی داشت.

وی با بیان اینکه پس از آغاز جنگ تحمیلی به فرمان امام راحل لبیک گفت و به جبهه حق علیه‌باطل رفت ابراز کرد: این شهید بزرگوار وظیفه اصلی خود دانست تا در میدان نبرد در جبهه حضور داشته باشد.

همسر شهید موسوی تأکید کرد: شهید موسوی اخلاق خوبی داشت و با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کرد و اقامه نماز اول وقت را لازم می‌دانست. 

فلاحتی ادامه داد: شهید موسوی ۱۲ آبان ماه سال ۶۱ در عملیات محرم در اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل و در مزار بالای شهدای زنجان خاک‌سپاری شد.

وی عنوان کرد: شهادت لیاقت می‌خواهد و حتماً افرادی که شهید می‌شود جزو برترین‌های الهی هستند و شهدا برای اینکه خاک وطن به دست دشمنان نیافتد دلاورانه جنگیدند و عاشقانه به دیدار حق شتافتند.

همسر شهید امیرحسین موسوی تصریح کرد: شهدا از ما اشک نمی‌خواهند عمل به دستور ولی‌امر و رهبر می‌خواهند و آن‌ها در برابر خداوند نسبت به انجام وظیفه خود سرافراز هستند.

فلاحتی ادامه داد: امروزه ما مدیون شهدا هستیم شهدایی که برای آزادی کشور از دست ظالمان، شجاعانه در برابر آنان ایستادگی کردند و در آخر به شهادت رسیدند.

وی ابراز کرد: امروز همه در برابر خون پاک شهدا مسئول هستیم و نباید دلاوری‌های آنان را فراموش کنیم. شهدا را باید به نسل‌های جدید انقلاب معرفی کرد تا آن‌ها نیز این افراد را بشناسند بنابراین باید هدف از رفتن و حضور داشتن در جبهه برای نسل‌های جدید بازگو شود.

همسر شهید موسوی عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس نماد ایثار و از خودگذشتگی جوانانی است که برای نجات کشور از دست دژخیمان پا به عرصه نبر نهادند و با اتحاد و یک‌دلی به پیروزی رسیدند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴